Bullet Journal

09-08-2014 20:37

Ik lees vaak andere blogs ter inspiratie. Een week of twee geleden kwam ik een blog tegen die ik erg hadig vond. Zoals jullie weten is het wel vaker een chaos in mijn hoofd maar dit was dé oplossing voor mij. Sinds een week of twee heb ik dat ding en het bezorgd me een hele hoop rust!

Het ''Bullet Journal" is een boekje, en ik vindt het super handig. Het is een soort notitie/agenda in elkaar. Je kan dingen opschrijven die belangrijk zijn of die je leuk vindt. Ook kan je to-do lists maken, wat voor mij erg handig is. Bovendien kan je het boekje overal mee naartoe nemen. Twijfel niet om in erin te schrijven want het kan je echt helpen.

Het boekje moet je vooral niet opruimen maar gewoon laten slingeren of op een vaste plek leggen. Zo kun je het nooit vergeten en kan je altijd alles opschrijven wanneer jij daar behoefte aan hebt. Een keer was ik hem vergeten en meteen merkte ik aan mezelf dat ik een stuk onrustiger was dan al die tijd dat ik boekje bij me had, ookal heb ik dat ding pas 2 weken ;). Dus vooral niet opruimen. Als je een keer geen zin hebt in het boekje laat je het thuis of schrijf je er een tijdje niet in. Je kan ermee doen wat jij wilt en dat is ook het mooie ervan.

Je kan het boekje op-pimpen met plakbandjes die een printje hebben (ook handig om als 'tapje' te gebruiken zodat je een pagina makkelijk kan terug vinden), stickers, door er met gekleurde pennen in te schrijven of iets anders. Wat je maar wilt! En belangrijk is dat je een boekje uitzoekt waar je blij van wordt. Als je er niet blij van wordt, heb je denk ik ook geen zin om erin te schrijven. Voor mij is een gekleurd boekje met veel kleuren perfect maar voor een ander is een neon boekje of een neutraal boekje misschien beter. En o ja, om ja agenda pagina netjes te houden is het erg handig als je een boekje koopt met 32 lijntjes.

Dit boekje is dat van mijn nicht, die van mij was ik op dat moment toen ik bij haar was vergeten. Zo zien de plakbandjes er dus uit als 'tapjes'. Ik vindt het boekje erg handig, ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben.

Wil je het filmpje zien van hoe je ook zo'n Bullet Journal maakt? Klik op onderstaande link! Succes!

https://www.youtube.com/watch?v=GfRf43JTqY4