Muziek

30-07-2014 18:59

Elke dag weer opnieuw is muziek onderdeel van mijn dag, even alles een keer oefenen of het liefste meerdere keren ; keyboard, zingen en hoorn spelen. En natuurlijk ook elke dag mijn favo nummers luisteren op Spotify! 

Zoals de meesten van jullie al weten is muziek een erg belangrijk ding in mijn leven. Zoals ik zelf weleens zeg; 

Muziek maakt mijn hoofd leeg en laat me even nergens meer aan denken. Dat ene zinnetje uit dat liedje wat ik laatst hoorde, dat zinnetje dat beschreef precies mijn gevoel. Die ene solo voor mijn hoorn, die solo waar ik mijn gevoel volledig in kan leggen. Of gewoon even lekker zingen in combinatie met het keyboard. Die dingen vind ik nou juist zo mooi aan muziek.. je er helemaal in kunnen verplaatsen en jezelf kunnen zijn. Muziek spreekt meer dan duizend woorden.

Laatst kwam ik een soort quote tegen en die vond ik erg mooi. Die beschreef precies wat muziek 'losmaakt' bij mij.

 

Zingen betekend veel voor me. Ik heb lange tijd een soort van blaasjes op mijn stem gehad. In die periode moest ik vaak naar de dokter. Echter afgelopen maandag had ik er weer last van, ondanks dat verklaard was dat mijn stem weer de volle honderd procent was. Terug naar de dokter.. Er werd besloten een lab onderzoek te doen. Vandaag kreeg ik helaas het nieuws dat mijn stem nooit meer de volle honderd procent zal zijn. Op dat moment is dat wel even slikken.. Op dat moment sta ik er even bij stil maar dan kijk ik weer naar de happy list, die elke dag groter (!) word en is alles vanzelf weer voor even vergeten. 

Muziek kan mooi zijn, maar er zitten ook minder leuke dingen aan. No matter what; ''Music isn't my hobby. it's my passion!''.