Verandering in mijn leven || 4 regels die ik opstelde

25-08-2014 18:26

Jullie kennen het vast wel even op facebook kijken of nog even snel op instagram. Voor je het weet ben je naar foto's van je neef of nicht of beste vriendin aan het kijken. Of naar iets anders dat je aandacht trekt. Wat je ook doet, het werk afleidend, tenminste bij mij wel. Deze vakantie had ik het gevoel dat ik meer had kunnen doen in een dag. Veel van mijn tijd die ik niet had afgesproken met vriendinnen, ging op aan doelloos ronddwalen op social media, veel middagdutjes (maar oke, ik heb het nodig gezien mijn schildklier) en dat uurtje dat ik 's ochtends langer in mijn bed bleef liggen. Het werd eens tijd voor veranderingen, en oke het was vakantie en dus  vergaf ik  het mezelf, maar nu we weer naar school moeten gaat daar echt wel verandering in komen!

Ik heb 4 regels opgesteld voor mezelf, die ik nu met jullie deel als tip;

1. Om zeven uur opstaan. Ja, het is lastig dat realiseer ik me. Zeker wanneer ik het 3e of het 4e uur pas op school hoef te zijn. Maar in die paar uurtjes kan ik al wat dingetjes doen, zodat ik die 's avonds niet hoef te doen en dus lekker op de bank kan hangen of iets anders kan doen. 

2. 's Avonds mijn kleren klaarleggen. Ik heb 's ochtends namelijk altijd problemen met wat ik aan moet, ik kan nooit kiezen. Als ik dit 's avonds doe bespaar ik 's ochtends tijd :) 

3. 's Avonds tas klaarmaken. Vaak als ik 's ochtends pas het 2e, 3e of 4e op school hoef te zijn denk ik de avond van te voren, ach ik heb morgen toch tijd genoeg, ik doe het morgen. Maar aangezien ik het vorige schooljaar daardoor veel vergeten ben, ga ik dit jaar zorgen dat alles de avond van te voren klaar is, ook al moet ik pas het 2e,3e of 4e op school zijn. 

4. To-do lijstjes maken. Zo kan ik snel zien wat ik allemaal moet doen op die dag. Ook werkt het motiverend als ik een rot klusje van mijn lijstje kan afstrepen. 

5. Social Media checken op vaste tijdstippen. Dit gaat erg lastig worden voor mij, aangezien ik eruuug graag whatsapp. Wel denk ik dat het beter is voor mijn schoolwerk, het zorgt voor minder afleiding. Het plan is om 's ochtends alles te checken, in de pauzes eventjes en als ik uit school kom. Nadat ik mijn huiswerk/leerwerk af heb (dus 's avonds) mag het onbeperkt. Extra motivatie voor mij dus! :)

Ik ben benieuwd of ik me eraan ga houden, want het gaat lastig worden!