Willen is kunnen

29-07-2014 16:25

Er moet vanalles... Zaken en dingen waar ik een soort haat-liefde verhouding mee heb. Haat-liefde? zul je misschien denken. En ja precies wat je leest; een haat-liefde verhouding. Haat omdat je het vaak niet kan uitvoeren doordat andere dingen echt moeten en liefde omdat de die dingen me intresseren en me nieuwe inspiratie geven. Vaak probeer ik het toch uit te voeren ondanks de dingen die dus echt moeten. In mijn hoofd lijkt het vaak een grote to-do-list zonder begin of einde, er moet altijd wel wat.

Af en toe is het dan toch echt teveel en moet ik op de rem trappen. Alles laten liggen en alleen dingen doen die rechtstreeks uit mijn hoofd en/of hart komen, dingen die ik leuk vind en waarbij ik tot rust kom. Creatief en muzikaal bezig zijn zijn daar slechts twee dingen van. Op die manier kom ik pas echt tot rust. 

Lekker keyboard spelen en daarbij zingen, alleen zingen of alleen hoorn spelen. Of ik pak mijn foto toestel en ga in het bos of op een andere plaats fotograferen en de foto's later bewerken met photoshop. En niet te vergeten tekenen en schrijven. Allemaal zo'n soort dingen, dat is voor mij tot rust komen en nadenken over dingen die ik echt graag wil.

Sommige dingen moeten dus echt maar daarnaast wil ik ook dingen bereiken. Ik besef steeds meer dat het niet allemaal vanzelf gaat maar zoals ik laatst een quote las; ''Willen is kunnen''. En daar sluit ik me helemaal bij aan.